Ta strona korzysta z technicznych i przyswajalnych plików cookie oraz plików cookie stron trzecich użytkownika w formacie grupowym, aby uprościć nawigację online i chronić korzystanie z usług. Aby dowiedzieć się więcej lub odmówić zgody na użycie jednego lub dowolnego z plików cookie, kliknij tutaj. Zamknięcie tego banera, przeglądanie tej strony lub kliknięcie czegokolwiek będzie traktowane jako wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookie.

Zamknij

Order of Malta

Kolonie Maltańskie

Wakacje odeszły do sfery wspomnień, zaczął się nowy rok szkolny, nowe obowiązki, nowe wyzwania. Ale czas spędzony na odpoczynku i zabawie podczas wakacji daje siły do tej pracy.

Wakcje 2011 dzieci i młodzież z gminy Myślenice drugą połowę lipca spędziły na kolonii nad morzem. Organizatorem kolonii była Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie – Pomoc Maltańska oraz Fundacja Pomoc Maltańska – Maltańska Służba Medyczna. Nowością było to, że tym razem dołączyły do nas dzieci i młodzież z miejscowości Brody koło Kalwarii Zebrzydowskiej wraz z myślenickim Franciszkaninem Ojcem Ludwikiem. Wesołą gromadką niemal 100-osobową pojechaliśmy do Objazdy, by tam opalać się, pływać, wspólnie bawić się i uczyć. Pogoda nas niestety w tym roku nie rozpieszczała, ale naszymi dobrymi humorami niemal każdego dnia potrafiliśmy rozpędzić chmury i zaprosić słonko.

Podczas pobytu dzieci nie marnowały czasu. Oprócz typowo kolonijnych gier i zabaw uczyły się podstaw pierwszej pomocy przedmedycznej. Każdy z uczestników kolonii zaliczył egzamin i tym sposobem wyjechał do domu z dyplomem poświadczającym, że umie udzielić pierwszej pomocy.

Czas wykorzystaliśmy również na wycieczki. Oglądaliśmy Dom do góry nogami i Muzeum Sybiraka w Szymbarku, płynęliśmy statkiem i spacerowaliśmy po Łebie oraz zwiedzaliśmy wieś słowińską w Klukach oraz Ustkę.

Oczywiście dzieciom nie straszna była zimna ledwie 18-stopniowa woda – kąpiel w morzu zaliczona być musiała, podobnie zabawy w piasku, chrzest kolonisty, podchody, lody i gofry i wiele innych atrakcji.

Dzieci skarżyły się tylko na jedno – czemu ten wyjazd taki krótki. W dzień wyjazdu nie obyło się bez łez i obietnic, że spotkamy się wszyscy za rok. My – kadra – również tego pragniemy.

A więc do zobaczenia za rok, a teraz życzymy dużo sił w nowym roku szkolnym i samych piątek i szóstek!

Organizatorzy składają podziękowania za wsparcie wyjazdu: Gminie Myślenice, Bank Żywności, Małopolskiemu Kuratorowi Oświaty, Hurtowni BZOMEX, Hurtowni MAREK, Hurtowni FAMILIA, Euro-Trade, dzięki którym dzieci mogły spędzić dwa tygodnie nad morzem.